قرآن کریم (1383). ترجمه: حسین انصاریان، تهران: تلاوت.
عهد قدیم (۱۳۹۷). ترجمه: پیروز سیار، تهران: نی.
عهد جدید (۱۳۹۷). ترجمه: پیروز سیار، تهران: نی.
آخوندی، سکینه (1389). «بررسی اندیشه فریب آدم توسط حوا»، در: پژوهشنامه اسلامی زنان و خانواده، ش7، ص۸۹-۱۰۵.
آگوستین (۱۳۸۰). اعترافات، ترجمه: سایه میثمی، تهران: مرکز بینالمللی گفتوگوی تمدنها، چاپ دوم.
آن راس، ماری (۱۳۹۵). «پرنیان و رنگینکمان»، ترجمه: مرضیه سلیمانی، در: اطلاعات حکمت و معرفت، ش۶، ص۱۸-۲۱.
ابوبکر نیشابوری (سورآبادی)، عتیق بن محمد (۱۳۶۵). قصص القرآن، تهران: یحیی مهدوی.
الباش، حسن (۱۳۹۲). قرآن و عهد قدیم در کجا اتفاق و در کجا اختلاف دارند؟، ترجمه: علیاوسط ابراهیمی، تهران: گستره.
بلخی، جلالالدین محمد (مولوی) (۱۳۶۵). مثنوی معنوی، به کوشش: محمدافشین وفایی، پژمان فیروزبخش، تهران: علمی و فرهنگی.
پاکتچی، احمد (۱۳۹۱). روش تحقیق با تأکید بر علوم قرآن و حدیث، تهران: دانشگاه امام صادق (ع).
تقیزاده طوسی، فریدون (۱۳۶۳). قصص الانبیاء، تهران: باران.
جامی، عبدالرحمن (۱۳۷۸). هفت اورنگ، تهران: مؤسسه نشر میراث مکتوب، چاپ اول.
حافظ شیرازی، خواجه شمسالدین محمد (۱۳۴۷). دیوان حافظ، تصحیح: محمد قزوینی، تهران: امیرکبیر.
حسینی، مریم (۱۳۸۸). ریشههای زنستیزی در ادبیات کلاسیک فارسی، تهران: چشمه.
خاقانی (۱۳۶۵). دیوان خاقانی، تصحیح: سید ضیاءالدین سجادی، تهران: زوار، چاپ هشتم.
راسخی، فروزان (۱۳۸۴). «مقایسه دیدگاههای قرآن و کتاب مقدس درباره زن (بر اساس داستان آفرینش)»، در: تحقیقات علوم قرآن و حدیث، ش۴، ص۹۹-۱۱۲.
رکنی یزدی، محمدمهدی (۱۳۹۶). کشف الاسرار و عده الابرار میبدی، تهران: سمت، چاپ دوازدهم.
زارعپور، اسماعیل (۱۳۷۵). گناه نخستین، هبوط حضرت آدم (ع) در عهد قدیم و عهد جدید، قرآن و عرفان اسلامی، مشهد: آستان قدس رضوی.
صالحی، مرضیه (۱۳۸۳). «جایگاه زن در قرآن و عهد قدیم»، در: بینات، ش۴۲، ص۱۷-۴۱.
صدوق، محمد بن علی (۱۳۷۸). عیون اخبار الرضا (ع)، ترجمه: محمدباقر قزوینی، تهران: جهان، ج۱.
طالبی، مسعود (۱۳۸۵). «نقش کتاب مقدس و ارباب کلیسا در ظهور فمینیسم (قسمت دوم)»، در: مطالعات راهبردی زنان، ش۳۱، ص۶۱-۸۴.
طالبی، مسعود (۱۳۸۶). «نقش کتاب مقدس و ارباب کلیسا در ظهور فمینیسم (قسمت سوم)»، در: مطالعات راهبرد زنان، ش۳۲، ص۴۱-۸۰.
طباطبایی، محمدحسین (بیتا). تفسیر المیزان، قم: جامعه مدرسین، ج۴.
طبرسی، فضل بن حسن (۱۳۶۷). تفسیر جوامع الجوامع، بیجا: بینا، ج۱.
طبری، محمد بن جریر (۱۳۸۸). تاریخ طبری، ترجمه: ابوالقاسم پاینده، تهران: اساطیر.
طوسی، محمد بن حسن (۱۳۹۰). تفسیر تبیان، زیر نظر: اکبر ثقفیان، علی اوجبی، تهران: خانه کتاب ایران.
ظهیری سمرقندی، محمد بن علی (۱۳۹۲). سندبادنامه، تهران: مرکز بینالمللی گفتوگوی تمدنها (مؤسسه نشر میراث مکتوب).
علیجانی، رضا (۱۳۸۹ الف). زن در متون مقدس، زن در آیین یهود، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
علیجانی، رضا (۱۳۸۹ ب). زن در متون مقدس، زن در آیین مسیحیت، تهران: روشنگران و مطالعات زنان.
مظاهری، حبیب (۱۳۹۰). شخصیت زن در قرآن کریم و عهدین، قم: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم.
مکارم شیرازی، ناصر؛ و دیگران (۱۳۵۳). تفسیر نمونه، تهران: دار الکتاب الاسلامی، ج۳.
مهریزی، مهدی (۱۳۸۶). شخصیت و حقوق زن در اسلام، تهران: علمی و فرهنگی.
میلتون، جان (۱۳۸۳). بهشت گمشده، ترجمه: فریده مهدوی دامغانی، تهران: تیر، چاپ دوم، ج۳.
نخشبی، ضیاءالدین (۱۳۹۱). طوطینامه، تهران: قدیانی، ج۱.
همدانی، شیخ ابراهیم بن بزرگمهر (۱۳۷۷). دیوان عراقی، تهران: علم، چاپ هشتم.
Hadromi-Allouche, Z. (2018). "Images of the First Woman: Eve in Islamic Fāl-nāma Paintings”, In: Biblical Women and the Arts, by J. Cheryl Exum, David J. A.Clines, and Diana Apostolos-Cappadona, pp. 31-55, Bloomsbury.
Hassan, Riffat (1990). “An Islamic Perspective, in Becher, J. World Council of Churches”, In: Women, Religion, and Sexuality: Studies on the Impact of Religious Teachings on Women, Geneva, pp. 93-128.
Hassan, Riffat (1994). “Women’s Interpretation of Islam,” In: Women and Islam in Muslim Societies, No. 7, pp. 113-121.
Hassan, Riffat (1995). “Women in Muslim Culture: Some Critical Theological Reflection”, In: Daialoque and Allianc, 9 (1).
Henry, M.; Burder, G.; Hughes, J.; Palmer, S. (1843). An Exposition of the Old and New Testament, Philadelphia: Barrington, Vol. 1.
Hesiode (1996). Hesiod's Works and Days: A Translation and Commentary for the Social Sciences, Translated by: Tandy, D. W. Neale, W. C., Berkeley Ca.: University of California Press.