باکاک، رابرت (2002). مصرف، ترجمه: خسرو صبری، تهران: شیرازه.
جوادی آملی، عبدالله (1388). ادب فنای مقربان، قم: اسراء.
جوادی آملی، عبدالله (1389). فلسفه حقوق بشر، قم: اسراء.
الحسینی المدرسی، سید مهدی؛ محمدی، فاطمه؛ باقری قرهبلاغ، هوشمند؛ کشاورز مولایی، مصطفی (1394). «بررسی اثر مذهب، مادیگرایی و ویژگیهای جمعیتشناختی مصرفکننده بر درگیری ذهنی با پوشاک مد (مورد مطالعه: شهر یزد)، در: تحقیقات فرهنگی ایران، ش8 (31)، ص189-213.
خواجهنوری، بیژن؛ مساوات، سید ابراهیم؛ مؤذنی، مریم (1391). «مذهب و رفتار مصرفکننده»، در: زن و جامعه، دوره 3، ش11، ص79-104.
خویینی، جمشید؛ بخارایی، احمد (1396). «رابطه بین اعتقادات دینی و آسیبپذیری فرهنگی خانواده در شهر زنجان»، در: پژوهشهای جامعهشناسی، ش11 (1)، ص65-83.
درزیان رستمی، حسن؛ منصوری سده، منصوره (1392). «نقش تکنولوژیهای نوین در هویت فرهنگی جوانان»، در: فرهنگ ارتباطات، دوره 3، ش9، ص77-102.
دهیادگاری، سعید؛ مشبکی، اصغر؛ کرد نائیج، اسدالله؛ احمدی، پرویز (1394). «قصد خرید پوشاک و نوع پوشش»، در: کاوشهای مدیریت بازرگانی، س7، ش14، ص241-264.
دهیادگاری، سعید؛ مشبکیاصفهانی، اصغر؛ بستام، هادی؛ الیاسی، نبیالله (1396). «ارائه الگوی ساختاری عوامل مؤثر بر قصد خرید پوشاک حجاب در زنان»، در: فرهنگیتربیتی زنان و خانواده، ش38 (13)، ص1-24.
رضادوست، مهدی؛ ایرانی، حمیدرضا؛ حمیدیزاده، علی (1395). «تأثیر برند کارفرما بر نگهداشت کارکنان با در نظر گرفتن متغیرهای میانجی عجینشدن و رفتار شهروندی سازمانی»، در: مدیریت برند، دوره 4، ش8، ص65-94.
سراجزاده، سید حسین؛ پویافر، محمدرضا (1386). «مقایسه تجربی سنجههای دینداری: دلالتهای روششناسانه کاربرد سه سنجه در یک جمعیت»، در: جامعهشناسی ایران، دوره هشتم، ش4، ص37-70.
سراجزاده، سید حسین؛ توکلی، مهناز (1383). «بررسی تعریف عملیاتی دینداری در پژوهشهای اجتماعی»، در: نامه پژوهش، دوره 5، ش20-21، ص159-188.
شجاعی زند، علیرضا (1388). جامعهشناسی دین: درباره موضوع، تهران: نی، ج1.
صداقتزاده، میثم (1393). «نسبت مفهومی فرهنگ و دین بر مبنای حکمت متعالیه»، در: دین و سیاست فرهنگی، ش3، ص157-177.
طباطبایی، سید محمدحسین (1388). بررسیهای اسلامی، به کوشش: سید هادی خسروشاهی، قم: بوستان کتاب، ج1.
طباطبایی، محمدحسین (1383). تفسیر المیزان، قم: دفتر انتشارات اسلامی.
طباطبایی، محمدحسین (1389). تعالیم اسلامی، به کوشش: سید هادی خسروشاهی، قم: بوستان کتاب.
کامرانی، شراره؛ کمالی، افسانه (1397). «گرایش به مصرف لوازم خانگی ایرانی/خارجی با در نظر گرفتن عوامل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تأثیرگذار بر آن»، در: مطالعات نوین کاربردی در مدیریت، اقتصاد و حسابداری، دوره 1، ش1، ص76-100.
کلانتری، خ. (1385). پردازش و تحلیل در تحقیقات اجتماعی و اقتصادی، تهران: دانشگاه تهران.
گلابی، فاطمه؛ آقایاری هیر، توکل؛ ساعی، مرضیه (1395). «نقش رسانه در رفتارهای تغذیهای و زمینهٔ اجتماعی مرتبط با آن؛ مورد مطالعه: شهروندان بالای 15 سال شهر تبریز»، در: جامعهشناسی کاربردی، ش61 (16)، ص27-42.
واسطی، عبدالحمید (1388). نگرش سیستمی به دین، مشهد: مؤسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی.
Adaviah, M.; Thoo, Ai (2014). “Psychographic and Religiosity of Green Hotel Consumer in Malaysia,” in: Procedia-Social and Behavioral Sciences, 130: 479-489.
Bakar, A. Lee; Rungie, C. (2013). “The Effects of Religious Symbols in Product Packaging on Muslim Consumer Responses,” in: Australasian Marketing Journal, 21: 198–204.
Choi, Y. (2010). “Religion, Religiosity, and South Korean Consumer Switching Behaviors,” in: Journal of Consumer Behaviour, 9: 157–171, doi: 10.1002/cb.292.
Dehyadegari, S., Esfahani, A. M., Kordnaiej, A., & Ahmadi, P. (2016). Study the relationship between religiosity, subjective norm, Islamic veil involvement and purchase intention of veil clothing among Iranian Muslim women. International Business Management, 10(14), 2624-2631.
Eid, R.; El-Gohary, H. (2015). “The Role of Islamic Religiosity on the Relationship Between Perceived Value and Tourist Satisfaction”, Tourism Management, 46: 477-488.
Guthrie, S.; Agassi, Andriolo; Buchdahl, Earhart; Greenberg, Tissot (1980). “A Cognitive Theory of Religion
,”
Current Anthropology, 21: 181–203, Retrieved from:
http://www.jstor.org/stable/2741711
Hood, R. W.; Hill, P. C.; Spilka, B. (2009). The Psychology of Religion: An Empirical Approach, 4th ed., New York: Guilford Press.
Jamal, A.; Sharifuddin, J. (2014). “Perceived Value and Perceived Usefulness of Halal Labeling: The Role of Religion and Culture,” in: Journal of Business Research, Article Under Press.
Maheswaran, D.; Shavitt, S. (2000). “Issues and New Directions in Global Consumer Psychology”, in: Journal of Consumer Psychology, 9 (2): 59–66.
Makhlis, S. (2009). “Relevancy and Measurement of Religiosity in Consumer Behavior Research", in: International Business Research, Vol. 2, No. 3.
Muhamad, N.; Mizerski, D. (2013). “The Effects of Following Islam in Decisions about Taboo Products,” in: Psychology & Marketing, 30: 357–371, doi:10.1002/mar.20611.
Sood, J.; Nasu Y. (1995). “Religiosity and Nationality: An Exploratory Study of Their Effect on Consumer Behavior in Japan and the United States,” in: Journal of Business Research, 34: 1–9, doi:10.1016/0148-2963(94)00015-7.
Swimberghe, K.; Flurry, L. A.; Parker, J. M. (2011). “Consumer Religiosity: Consequences for Consumer Activism in the United States,” in: Journal of Business Ethics, 103: 453–467, doi:10.1007/s10551-011-0873-2.
Tse, D. K.; Lee, K. H.; Vertinsky, I.; Wehrung, D. A. (1988). “Does Culture Matter? A Cross-cultural Study of Executives' Choice, Decisiveness, and Risk Adjustment in International Marketing,” in: Journal of Marketing, 52 (4): 81–95.
Vitell, S. J. (2009). “The Role of Religiosity in Business and Consumer Ethics: A Review of the Literature,” in: Journal of Business Ethics, 90: 155–167, doi:10.1007/s10551-010-0382-8.