ابن عربی، محمد بن علی (1381). الفتوحات المکیة فی معرفة اسرار المالکیة والملکیة، ترجمه: محمد خواجوی، تهران: مولی.
ابن عربی، محمد بن علی (1386). شجرة الکون، ترجمه: گلبابا سعیدی، تهران: زوار.
ابن عربی، محمد بن علی (1393 الف). روح القدس، ترجمه: مسعود انصاری، تهران: جامی.
ابن عربی، محمد بن علی (1393 ب). فصوص الحکم، ترجمه: محمد خواجوی، تهران: مولی، چاپ سوم.
جهانگیری، محسن (1375). محییالدین عربی: چهره برجسته عرفان اسلامی، تهران: دانشگاه تهران.
شولم، گرشوم (1392). گرایشها و مکاتب اصلی عرفان یهود، ترجمه: علیرضا فهیم: قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب.
العدلونی الادریسی، محمّد (2005). التصوف الاندلسی، لبنان: دار الثقافة.
فنتن، پل ب. (1385). «دین یهود و تصوف»، در: نامه فرهنگ، ش29، ص118-126.
نجمالدین کبری، احمد ابن عمر (1374). فوائح الجمال و فواتح الجلال، ترجمه: حسین حیدرخانی مشتاقعلی، تهران: مولی.
Idel, Moshe (1987). Qabbalah: The Encyclopedia of Religion, Micrea Eliade (ed.), New York: MacMillan Publishing Company.
Ponce, Charles (1974). Kabbalah: an Introduction & Illumination for World Today, London: Element Book Limite.
Scholem, Gershom Gerhard (2008). The Origin of Kabbalah, New York: Penguine.
Versluis, A. (1974). Islamic Science, London: Rowman & Littlefield Publishers.
[1]. هر دو عارف یهودی مذکور چهار سال پس از وفات ابنعربی به دنیا آمدهاند.
[2]. سفیراها شکوه نور شخینا به شمار میروند.
[3]. برای نمونه نک.: مردخای، موشه، «التأثیر الاسلامی فی التفاسیر الیهودیة»، ترجمه: احمد محمد هویدی، مرکز الدراسات الشرقیة، جامعة القاهرة، ص110.